Stem en Meer

Bij Voice WorX ga je aan de slag met je stem.

We werken aan alles wat je stem nodig heeft om optimaal te functioneren.
We bouwen aan je stem, zodat je je stem écht leert kennen en weet wat alle mogelijkheden zijn van jouw stem. Je geeft je stem identiteit zodat je het beste uit jezelf kunt halen. Je leert wat je wílt zingen, ook daadwerkelijk kunt zingen.

Daarnaast ga je aan de slag met alles wat er bij Pop/Jazz zang komt kijken. Optreden, opnames in een studio. Je kan het allemaal gaan beleven bij Voice WorX.

Voice WorX omvat 4 fundamenten:
Stem (voice),  Performance, Recording/Producing, Voorstellingsbezoek (facultatief)

1. Stem.

We maken je bewust van je bron waarmee je zingt/spreekt. Daarom krijg je bij Voice WorX niet alleen zangles, maar ook een aantal sessies logopedie zodat je je bewuster wordt van je gehele stem. Vanzelfsprekend krijg je tools om zowel je spreek- als je zangsstem optimaal te laten fuctioneren (inclusief houding, adem, articulatie, microfoontecniek met zowel dynamische- als condensatormicrofoon) maar werken we ook aan o.a. interpretatie en leer je zingen op akoestische begeleiding, versterkte begeleiding en orkestbanden/backing tracks. We werken aan eigenheid van je stem.

In de eerste les doen we een stemtest en stellen we leerdoelen op zodat we te allen tijde kunnen checken of je nog werkt, waaraan je wilt werken, of dat we doelen en wensen zullen bijstellen. Alle vorderingen, oefeningen, huiswerk staat in een digitaal dossier.

2. Performance

Bij Voice WorX krijg je de kans om op te treden en ervaring op te doen met publieksbewustzijn en podiumpresentatie, bindteksten maken, omgaan met omgevingsgeluid, omgaan met PA. Je treedt 2 maal per jaar op; na ongeveer 4 maanden les is er een intiem optreden in een theaterzaal van Het KunstenHuis. Ieder seizoen wordt afgesloten met een leerlingenconcert in Poppodium De Peppel in Zeist. Hier zing je met een liveband van professionele musici. Zo beleef je je eigen popconcert. Voor leerlingen die liever met toevoeging theater werken, kun je meezingen in een voorstelling met Glee-achtig karakter en leerlingen die graag in singer/songwritersetting zingen, is er een akoestische sessie. Ook aan eventuele mental coaching wordt aandacht besteed; zo komt zelfvertrouwen aan bod en faalangst. Ter voorbereiding worden in de les soms videoopnames gemaakt om te leren door observatie.

3. Recording/producing

We maken je bewust van je bron waarmee je zingt/spreekt. Daarom krijg je bij Voice WorX niet alleen zangles, maar ook een aantal sessies logopedie zodat je je bewuster wordt van je gehele stem. Vanzelfsprekend krijg je tools om zowel je spreek- als je zangsstem optimaal te laten fuctioneren (inclusief houding, adem, articulatie, microfoontecniek met zowel dynamische- als condensatormicrofoon) maar werken we ook aan o.a. interpretatie en leer je zingen op akoestische begeleiding, versterkte begeleiding en orkestbanden/backing tracks. We werken aan eigenheid van je stem.

In de eerste les doen we een stemtest en stellen we leerdoelen op zodat we te allen tijde kunnen checken of je nog werkt, waaraan je wilt werken, of dat we doelen en wensen zullen bijstellen. Alle vorderingen, oefeningen, huiswerk staat in een digitaal dossier.

4. Voorstellingsbezoek

Je leert veel van observeren en vragen stellen. Door middel van voorstellingsbezoek van een relevant concert, wordt dit mogelijk gemaakt.

Je gaat, samen met andere zangers/zangeressen van Voice WorX naar een voorstelling. Deze bespreken we samen voor (met behulp van een gespreksformulier). Tijdens de voorstelling krijg je enkele observatieopdrachtjes, die we ook nabespreken. Vanzelfsprekend is er ruimte voor discussie. Er zal een ‘meet & greet’ geregeld worden voor de leerlingen zodat er vragen gesteld kunnen worden aan de artiest.

Omdat je de kosten voor het toegangskaartje zelf moet betalen (er wordt altijd geprobeerd korting e bedingen) is dit fundament facultatief, maar zeer aan te raden.

Tekst

Tekst